We weten dat gemengde en diverse teams beter presteren en innovatiever zijn in het bedenken van oplossingen. Alleen hebben niet alle groepen Nederlanders dezelfde mogelijkheden om optimaal op de arbeidsmarkt te kunnen participeren. Dit vraagt van werkgevers om bewustwording en vernieuwing in werving, selectie, duurzame in- en doorstroom en de zorg voor medewerkers: inclusief werkgeverschap.
WOMEN Inc. heeft een duidelijke visie over de manier waarop de route naar inclusief werkgeverschap eruit moet zien. Om werkgevers te ondersteunen en inspireren hebben we in samenwerking met een brede groep experts, een toolkit ontwikkeld. Met de toolkit willen we werkgevers praktische handvatten bieden om hun organisatie inclusiever te maken.
De toolkit bestaat uit 6 elementen die onmisbaar zijn om aan de slag te gaan met inclusief werkgeverschap. Bij elk element worden kennis en praktische tips van WOMEN Inc., haar partners en experts gedeeld.
In samenwerking met de Goldschmeding Foundation zetten we ons in om inclusief werkgeverschap breder op de kaart te zetten in Nederland. Dit doen we samen met een netwerk van werkgevers (TNO, Amsterdam UMC, Coca-Cola, Nationale Postcode Loterij, Alliander, ABN AMRO, EY, Havenbedrijf Amsterdam, Gemeente Amsterdam, HP, Erasmus en Rabobank) die zich gezamenlijk inzetten voor het realiseren van een inclusief Nederland. Deze INCubators zijn stuk voor stuk voorlopers die actief met inclusief werkgeverschap aan de slag gaan en zich hierop willen onderscheiden.
Inclusief werkgeverschap vraagt bewustwording en vernieuwing in werving, selectie, duurzame in- en doorstroom en de zorg voor medewerkers.
We bieden een Masterclass Inclusief Werkgeverschap waarin we werkgevers gerichte tools bieden in hoe je verschillende ‘typen werknemers’ in verschillende levensfasen kunt faciliteren, kunt begrijpen en hoe je dit vertaalt naar de dagelijkse werkpraktijk. En hoe je er als werkgever voor kunt zorgen dat je niet alleen divers talent aantrekt, maar ook daadwerkelijk behoudt door actief een inclusieve werkomgeving te creëren.
Daarnaast besteden we aandacht aan dit onderwerp via ons magazine Zo werkt het. Hét online magazine over inclusief werkgeverschap dat we in november 2019 voor het eerst gelanceerd hebben rondom het thema ‘een eerlijk loonbeleid’ en op 25 juni 2020 kwam de tweede editie uit over de invoering van het verlengde partnerverlof per 1 juli. Dit magazine zal meerdere keren per jaar verschijnen.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Karlijn Straver, via loketinc@womeninc.nl of 020-7884231.
Werkgevers die het uitgebreid partnerverlof actief aanpakken zijn niet alleen maatschappelijk bewust en waardevol bezig, maar profileren zich hiermee ook nog als een goede en betrouwbare werkgever. Hierdoor kan er meer divers en getalenteerd personeel aangetrokken en behouden worden.
Gelukkig hoef je het wiel niet helemaal opnieuw uit te vinden. Lees de ervaringen van drie bedrijven die 100% betaald uitgebreid partnerverlof aanbieden.
Google+